Bing Ads -mainonta

Totuus on, että Suomi on Google-kansaa. Bing kuitenkin kasvaa vuosi vuodelta. Se on toiseksi suosituin hakukone Suomessa, ja jo valmiiksi oletushakukoneena kaikissa Lumia-puhelimissa.

Bing Ads -mainoksilla tavoitat Microsoft Lumian käyttäjätBing Ads -mainonnan suurimmat edut:

  • Aivan kuten Adwordsissä: maksat vain klikkauksista
  • Tarkkaan mitattavissa
  • Kohdennettua: voidaan kohdentaa mm. avainsanojen, laitteen, kielen ja alueen perusteella
  • Konvertoi hyvin: mainoksia näytetään hakijoille, jotka etsivät sinun palveluasi tai tuotettasi
  • Tavoitat suomalaiset Lumia-käyttäjät (Bing on oletushakukone Lumioissa)

 

Mitä Omni tarjoaa?

Omni Partners tarjoaa asiakkaalleen sen, mitä tämä tarvitsee. Tarkoituksemme on auttaa sinua ansaitsemaan enemmän euroja digitaalisista kanavistasi.

Niin myös Bing Ads -mainonnan puolella. Hoidamme kaiken kampanjan suunnittelusta ja toteutuksesta aina ylläpitoon ja optimointiin asti.

Etenemme yleensä seuraavasti:

  1. Suunnitteluvaihe: päätetään mainonnan tavoitteet ja budjetit, suunnitellaan mainokset ja analysoidaan avainsanat
  2. Toteutusvaihe: luodaan tarvittavat mainostilit ja linkataan ne haluttuihin työkaluihin, rakennetaan kampanja suunnitelmien pohjalta
  3. Ylläpito ja optimointi: seurataan, kehitetään ja optimoidaan kampanjaa jatkuvasti datan pohjalta, tavoitteena parantaa mainonnan kannattavuutta

Me teemme työt, sinä saat raportit ja nautit tuloksista.

Kaikki digitaalinen mainonta yhdestä osoitteesta!

 

Vältä nämä 4 virhettä

Moni itse kampanjansa rakentava yrittäjä sortuu yhteen tai useampaan näistä virheistä. Jos haluat toimia itse, ota näistä vinkeistä onkeesi.

1. Tarkista Adwordsistä liitetyt kampanjat

Bing on ollut fiksu mahdollistaessaan Google Adwords -kampanjoiden tuomisen suoraan Bing Ads -mainontaan. Vaikka kampanjoiden kopioiminen Googlesta Bingiin on todella helppoa, aivan liian moni jättää tuodut kampanjansa tarkastamatta.

Et voi täysin varmasti olettaa, että kaikki data on siirtynyt alustalta toiselle oikein. Tarkista siis mainokset, avainsanat ja kohdennukset jokaisen siirron jälkeen!

2. Kumppaniverkoston liikenteen salliminen

Okei, tämä ei aina ole virhe tai ongelma… Mutta yllättävän usein Bing Ads Syndicated Search Partners -verkostosta tuleva liikenne on heikompilaatuista kuin itse Bingin ja Yahoon hakutuloksista tuleva liikenne.

Tsekkaa siis oman mainoskampanjasi tilanne: tuleeko suuri osa liikenteestä kumppaniverkostosta, ja jos tulee, miten on tulosten laita? Jos kumppaniliikenne ei konvertoidu, kiellä se kohdasta Advanced Settings > Ad Distribution.

3. Mobiilin mokaaminen

Lumia-puhelimissa Bing on valittu oletushakukoneeksi. Osa suomalaisista vaihtaa Googleen, mutta moni pitää oletusasetukset ennallaan.

Koska Suomi on maailman vahvin Lumia-kansa, on mobiililiikennettä Bing-mainonnasta tarjolla runsaasti. Ongelmaksi muodostuu sivujen mobiiliystävällisyys: kun teet markkinointia Bingissä, tarkista, että sivustosi toimii kaikilla mobiililaitteilla aina Android, iPhone ja iPad -laitteista Microsoftin ja Nokian Windows Phone Lumioihin asti.

4. Lisäosien unohtaminen

Aivan kuten Google Adwords -mainoksissa, myös Bing Adsissä on mahdollista käyttää niin sanottuja Ad Extensions -lisäosia. Artikkelin kirjoitushetkellä Suomeen oli saatavilla seuraavat lisäpalikat:

  • Sijainti
  • Soittonappula
  • Sitelink eli sivustolinkit
  • Tuotenostot

Jos tarjoat paikallista palvelua, on sijainti ehdottomasti hyvä idea. Samaan syssyyn kannattaa lisätä myös soittonappula, jotta suomalaiset mobiilikäyttäjät saavat sinut kiinni mahdollisimman vaivattomasti.

Mikäli teet mainontaa verkkokaupalle, on Bing Ads Product Extension kokeilemisen arvoinen. Itse asiassa Bing on siirtymässä pois tuotelisäosista ja kohti erillisiä Shopping Campaigns -tuotemainoksia. Tuotemainokset luodaan Merchant Centerissä hieman eri tavalla kuin perinteiset tekstimainokset. Löydät kätevät ohjeet täältä.

 

Me teemme tuloksellista hakusanamainontaa!

Omni Partners hoitaa kaiken digitaalisen mainonnan aina Adwords ja Bing -kampanjoista Facebook-, Instagram- ja Twitter-mainontaan asti. Me suunnittelemme ja toteutamme kampanjat niin, että yhdessä asetetut tavoitteet toteutuvat tehokkaasti!

Ota yhteyttä, niin luodaan yrityksellesi tuottava kampanja! >>