Hakukoneoptimoinnin auditointi

Älä anna huonon teknisen toteutuksen riistää sinulta myyntiä! Anna SEO-auditoinnin kertoa mitä muutoksia verkkosivustosi kaipaa.

Hakukoneoptimoinnin on tarkoitus tuoda sinulle lisää rahaa. Se on markkinointipanostus siinä missä maksettu mainonta, TV-mainokset ja printtikin. Siksi se pitää tehdä oikein!

Omnin hakukoneoptimoinnin auditointi sopii:

  • Sivustoille, joille on aikaisemmin tehty optimointia. Me kerromme, ovatko aikaisemmat toimenpiteet oikeasti tuottaneet tuloksia – ja onko jotain tarpeellisia muutoksia jätetty tekemättä.
  • Sivustoille, joille ei ole aikaisemmin tehty optimointia. Analyysimme kertoo sinulle, miten saat enemmän irti sivustostasi.

Miksi minun pitäisi tilata SEO-auditointi?

Verkkosivustosi on myynnin ja asiakaspalvelun väline. Sen tehtävä on tehdä yrityksellesi lisää myyntiä – ja samalla vähentää kuluja.

Auditoinnin avulla:

  1. Varmistat, että sivustosi näkyvyydelle ei ole teknisiä esteitä.
  2. Selvität, onko hakukoneoptimointia toteuttanut kumppanisi ollut tilanteen tasalla – tai noudattaako yrityksenne sisäinen SEO-tiimi alan parhaita käytäntöjä.
  3. Saat kokonaisvaltaisen käsityksen sivustosi tilasta.
  4. Saat näkemyksen avainsanoistanne: onko avainsanat valittu oikein – ja katetaanko niitä riittävästi.
  5. Ymmärrät, miten verkkosivuston sisältöjä tulee kehittää – mitä tarvitaan lisää ja mitä muutoksia vanha sisältö kaipaa.
  6. Saat konkreettisen listan kaikista tarvittavista muutoksista.

Mitä selvitämme?

  • Tekniikan: miten sivu on rakennettu ja miksi. Miten hyvin sivusto indeksoituu hakukoneisiin? Tuottaako julkaisujärjestelmä tuplasisältöongelmia?
  • Avainsanat: mille avainsanoille sivusto on nyt kohdennettu ja miksi. Onko avainsanat valittu oikein – vai onko niissä jotain kehitettävää?
  • Sisällön: miten nykyiset sisällöt vastaavat valittuja avainsanoja. Miten sisältöjä tulee kehittää näkyvyyden parantamiseksi? Mitä uusia sisältöjä sivustolle tarvitaan?
  • Näkyvyyden: miten sivusto tällä hetkellä sijoittuu ja kerää liikennettä.
  • Käytettävyyden: onko sivusto responsiivinen eli toimiiko se kaikilla päätelaitteilla. Onko sivusto riittävän nopea ja miten sitä voidaan nopeuttaa? Miten helppoa sivustolla navigointi? Miten käytettävyyttä voidaan parantaa?
  • Kilpailijat: miten pahimmat kilpailijasi sijoittuvat hakutuloksissa ja miksi. Mitä he tekevät eri tavalla?

Google on m*lkvisti – mutta ei se haittaa

Omien sanojensa mukaan Google tekee noin 500 erilaista muutosta algoritmiinsa joka ikinen vuosi. Lyhyellä matikalla (ja laskimella) laskettuna tämä on noin 1,37 muutosta joka ikinen päivä. SEO-auditointia ei voida – eikä kannata – tehdä kaikkien pienien muutosten jälkeen uudestaan.

Algoritmin muuttaminen ei yleensä edes näy käyttäjälle: sivustojen sijoitukset eivät välttämättä muutu mitenkään hakutuloksissa. Mutta muutaman kerran vuodessa Google muuttaa algoritmiaan niin massiivisesti, että suomalainen peruskäyttäjäkin huomaa jotain tapahtuneen.

Näiden muutosten kohdalla jyvät erotellaan akanoista: oikein toteutetut sivustot eivät kärsi – päinvastoin, ne voivat hyötyä muutoksista, kun huonolaatuiset verkkosivustot katoavat hakutulosten joukosta bittitaivaaseen.

Miksi tämän pitäisi kiinnostaa sinua? Haluat, että sivustosi on toteutettu kaikkien tieteen ja taiteen sääntöjen mukaisesti. Haluat, että sivustosi on toteutettu Googlen ja Bingin ohjeistusten mukaisesti ja hyödyntää uusimpia tekniikoita ja teknologioita. Näin et kärsi Googlen muutoksista. Myyntisi jatkuu varmana, vaikka algoritmi muuttuu. Laadukas analyysi auttaa selvittämään kuulutko riskiryhmään.

Miksi Omni?

Kyllä. Kaikki konsultit ovat ihan oikeassa, kun he kertovat sinulle, että Googlen sijoituksiin vaikuttaa yli 200 erilaista tekijää. Kyllä, konsultti on oikeassa kertoessaan sinulle, että hakukoneoptimointi on todella monimutkainen laji.

Mutta sen ei tarvitse olla. Omnin tehtävä on tehdä optimoinnista ymmärrettävää.

Yksikään digitoimisto ei ota huomioon kaikkia yli 200 muuttujaa, kun se lähtee toteuttamaan optimointiprojektia. Tai ainakaan ei kannata lähteä. Koska Google ei ole kertonut kenellekään mitkä nämä 200 muuttujaa ovat.

Oikeasti sijoitusten ja todellisen SEO-menestyksen takana ovat muutamat hyvin simppelit perusasiat: oikeaoppinen koodi, käytettävyys, oikeiden avainsanojen valitseminen ja laadukas sisältö. Ja ne ovat Omnin vahvuus.

Tilaa hakukoneoptimoinnin auditointi soittamalla allekirjoittaneelle tai täyttämällä alta löytyvä lomake.

Kiinnostuitko hakukoneoptimoinnista? Ota rohkeasti yhteyttä!

Joonas Toivonen, Head of SEO
Puh. 040 0759653
LinkedIn-profiili
[email protected]

Tai jätä tietosi – niin me otamme sinuun yhteyttä!